Publicera en bok – Tobias Schildfat

Poddavsnitt

#16

Affärsutveckling med Tomas Wisten

Dela på facebook
Dela på twitter
Dela på linkedin

Att skriva en bok kan vara ett fantastiskt sätt att väcka intresse för ditt företag och attrahera nya kunder under lång tid framöver. Idag får vi inte bara lära oss mer om att publicera en egen bok, utan vi får också träffa en företagare som byggt upp en automatiserad plattform för att publicera böcker snabbt och enkelt.

Gäst i avsnittet är Tobias Schildfat, grundare och VD på Solentro. Han har skrivit ”Vägen till din första miljon” och läroboken ”Entreprenörskap” för gymnasieskolan. Solentro producerar böcker som kunderna själva kan skapa genom en webbaserad mjukvara, och där har de automatiserat processerna så långt som möjligt.

Tobias berättar även om hur hans första bok blev en dundersuccé och har legat på topplistorna år efter år. Vi diskuterar också hur företagare kan använda en egen bok som marknadsföring och som en del av sin säljprocess.

Innehållsförteckning:

01:18 Vad Solentro gör - en mjukvara online där kunderna kan skapa egna böcker
03:02 Möjlighet för företagare att skriva en bok för att nå nya kunder
04:48 Publiceringen av "Vägen till din första miljon"
10:25 Automation av processen att skapa böcker
15:35 Egenutgivning och marknadsföring
20:37 Böcker har ett unikt sätt att få spridning
22:20 Automation ger lägre priser, utan sämre kundupplevelse
24:34 Hur boken blir ett steg i säljprocessen
26:00 Planer för att expandera företaget

Gäst: Tobias Schildfat

vd på Solentro
LinkedIn

Solentro

”Vägen till din första miljon”:
Pocket på Bokus
E-bok på Bokus

Webbplatsen ”Min pengamaskin”